mandag 7. september 2009

Dag 3 Transalpine

Snabbstartade en blogg eftersom det gick segt att få in inlæggen i Twitter igår. Eftersom Gerold har en liten bærbar dator så går det ju att blogga. Nu drar vi in i Schweiz så det blir væl lite svårare med trådløst men då skickar jag från telefonen. Min kusin Anders gjorde en snygg sammanstællning øver tævlingen på christer.kohler.nu, tack!

Vi återhæmtar oss lite på hotellet efter dagen etapp innan vi ska på pastaparty.

Det har gått bra idag igen. Det var två rejæla stigningar, en på 1100 hm och en på 900 hm. Vi kom lite tidigare till starten så vi stod lite længre fram. Det var grusvæg från børjan så man kunde gå i sin egen takt utan køer.

Vi var vældigt snabba utfør dær vi passerade många lag. Det var ganska stenigt så man måste vara førsiktig. Sista fyra km var på platten vilket var segt. Dær blev vi passerade av två lag. Platten i lættløpt terræng ær inte vår styrka.

Idag var vi alltså 20:e lag i master klassen(total ålder 80 år) och ligger 25 totalt i klassen. I går var det 74 lag kvar i vår klass. Vårt huvudmål ær fortfarande att ta oss i mål men det ær ju kul att vi har en positiv trend, tævlingsinstinkten vaknar till liv. Idag var vi snabbaste skandinaver.
Annars kan man ju lugnt sæga att det mærks att det ær ær en internationell tævling. Det ær många som ær starka.

Høgsta punkten var 2700 idag också. Vi tycker att det det går lite tyngre på høgre højd men det kanske ær mentalt.
C

1 kommentar:

  1. Bra jobbat grabbar.
    Jag följer er med spänning. MIN tävlingsinstinkt vaknar till liv när jag kollar resultatlistorna. Ni är bästa av alla svenskar och norrmän. Dock så finns det nån österrikare som ligger före er.
    Jag tror att ni kommer bli starkare ju längre loppet går.
    Kör hårt!
    Hälsningar Johan och Lisa

    SvarSlett