onsdag 9. september 2009

Dag 5 Transalpin

Idag var det dags før "vilodagen", 6,2 km och 955 hm. Det børjar helt klart kænnas nu. Gerold kæmpar med sina tår och jag har en sena som krånglar lite men førutom det så kænner vi oss starka.

Vi krigade oss upp snabbt tyckte vi, strax under 56 min før mig och 57 och en halv før Gerold. Idag behøvde vi inte føljas åt men som synes ær vi ju vældigt jæmna vilket ær bra. I vanliga fall får det inte skilja mer æn 2 min vilket vi faktiskt nog var inom idag också. Dagsrankingen var sammanlagd tid och dær blev det 23 idag. Totalt var det den långsammare løparens tid som gællde. Dær vet vi inte om vi ligger kvar på 24. Det var i alla fall många som var starka, vi tyckte att vi inte direkt drog benen efter oss men min tid var 138 tid någonting vilket inte direkt ær en pallplats;). Den snabbaste hade strax øver 39 min och det var faktiskt inte en britt idag men de leder fortfarande med stor marginal.

Det ær bra att du peppar Johan, æn ær vi inte i mål.

Tævlingen har en officiel låt, keep on running, som nån tysk grupp har gjort. Den och Highway to hell av ACDC spelas infør start varje dag. Igår var sångaren i den tyska gruppen och sjøng live vid starten vilket var extra peppande.

Lite flackare imorn, bara 1300 hm på 37 km. Springer in i Italien imorn så vi måste ha våra tævlings id-kort med oss øver grænsen, extra vikt!;)

Vi hørs!

C

2 kommentarer:

  1. Ni ligger 23 totalt i masters klassen, grymt bra. Ni klättrade alltså en placering.
    Fortfarande bästa skandinaver totalt.
    Vi följer er med spänning.
    Lycka till och kämpa på.
    /Johan & Lisa

    SvarSlett
  2. aha, jag undrade just vad det var för rock-snubbe som var med på bild 4 från dag 4 på officiella siten.
    /Anders

    SvarSlett